Семей маңындағы кенттің тұрғындары салынып жатқан жолдың сапасына наразы

Жарқын кентінің тұрғындары үшін Семей қаласы барар жол бар болғаны жеті шақырым болса да, кедергілер өте көп. Билік жолды жөндеуге кірісті. Ақпараттық агенттік жолда қандай кедергілер бар екенін, не дұрыс емес екенін анықтады, – деп хабарлайды Semeynews.kz.
Кент тұрғындары шұғыл медициналық көмексіз қалуы мүмкін. Боран мен көктемгі су тасқынында жедел жәрдем көлігі оларға жете алмайды. Қала мен кент арасында жүретін жалғыз автобус батып қалады. Сондықтан ауа райының қолайсыздығы кезінде жарқыншылар сыртқы әлемнен ажырап қалады.
Осы жылдың көктемінде жолды жөндеуге конкурс өтті, “Гордострой” ЖШС жеңіп алды. Бірақ ол сәтсіз деп танылды, себебі компанияның салық қарыздары бар екені анықталды. Бөлінген қаражат басқа жаққа кетіп қалады деп алаңдаған кент тұрғындары шілде айында қала әкімдігінің алдына жиналды. Содан кейін оларды жаңадан тағайындалған Абай облысының әкімі Нұрлан Ұранхаев қабылдады, ол кенттегі жол жақын арада пайда болады деп уәде берді.
Бірнеше күннен кейін кентте құм мен қиыршық тасты түсіретін техника пайда болды. Осымен жұмыс тағы да тоқтап қалды. Міне қыркүйек, бұдан ары күн жылы болмайды. Ауыл тұрғындары тағыда әкімдікке алдына жиналмақ болды, бірақ оларды Семей әкімінің міндетін атқарушы Димитрий Гариков басып озды. Ол өзі ауылға келіп, мердігер ұйымның басшылығымен және тұрғындармен кездесті. Кездесу барысында адамдар жол жөндеуге бөлінген қаражаттың, ал олардың 164 миллионы жеткіліксіз екеніне наразы болды. Барлығын жасау үшін тағы 40 миллион теңге қажет. Неліктен конкурста жеңіске жеткен компания өзін-өзі шығынға ұшыратып жұмыс істейді деген сұрақ туындайды. Қарапайым тілмен айтқанда – компанияның беделіне нұқсан келтірмеу үшін.
“Мемлекеттік сатып алулар туралы заң бар. Конкурс өткізілген кезде біліктілік талаптары лицензияның болуымен расталады. Яғни, егер компания лицензияның екінші санатына ие болса, онда ол мемлекеттік сатып алуға қатысуға құқылы және техниканы растау талап етілмейді. Негізгі критерий баға ұсынысы болып табылады. Бұл компания ең үлкен жеңілдік жасады және жеңімпаз болды. Заң негізінде шарт жасалды. Сметада 42 мың шаршы метр қара асфальт төсеу қарастырылған. Төрт сантиметр асфальт төсеу керек. Бұл жұмыстың құны смета бойынша 200 млн теңге болды. Мердігер шартты жеңілдік жасап, бұл жұмысты 164 млн теңгеге жасайды, оның үстіне бұл сома салықтарды шегергенде”, – деді Димитрий Гариков.
Адамдар жолдың сапасына негізделген күмән келтіреді: егер мердігер төмен баға қойса, сонымен қатар салықтар осы сомадан алынады, содан кейін ол материалдар мен жұмысшылардың жалақысын үнемдейді, бұл жерде содан кейін қандай сапа туралы айтуға болады?
Бірақ Димитрий Гариков жұмысты жеке бақылайтынына уәде берді.
“Оларға ақша жеткілікті ме, жоқ па – бұл менің бас ауруым емес, олардың проблемалары. Олар жеңіп алды – олар жасайды. Ең бастысы, олар дұрыс жасаса болды. Олар оны өздеріне шығын келтіріп жасайды ма, жоқ па – бұлда олардың проблемасы, ал біз олардан орындалған жұмыстардың сапасын сұрайтын боламыз”, – деді Димитрий Гариков.
Кездесу барысында қойылған тағы бір сұрақ – асфальттың қалыңдығы, ол тек төрт сантиметр. Адамдардың айтуынша, жұқа асфальт қабаты бір жылдан аспайды. Алайда мердігер ұйымның директоры асфальт кем дегенде он жылға созылады деп сендірді.
Димитрий Гариковтың айтуынша, біліктілік талаптарына сәйкес, мұндағы жол санаты қалалық жолдарға қарағанда төмен, сондықтан жол жабыны жұқа.
Мердігер ұйым – “ОДАН-строй” ЖШС, ал жолды “Гордорстрой”ЖШС қосалқы мердігерлік ұйымы салады. Бұл конкурс өткізілмеді деп танылған компания.
“ОДАН-строй” ЖШС директоры Темірғали Бейсембин асфальт төсеу толығымен өз есебінен жүргізілетінін және тіпті жол құрылысында табыс таппайтынын, керісінше шығынға ұшырайтын айтты. Егер компания шарттық міндеттемелерін орындамаса, онда ол жосықсыз мердігерлер тізіміне енеді. Сондықтан осындай қадамға барып, компания өз қаражатымызды салуға тура келді.
“Бұл жұмыс 2023 жылға жоспарланған болатын, бірақ тұрғындар жұмыс осы жылы басталуын қалады. Сондықтан облыс әкімі олардың қалауларына құлақ асты. Жұмыс үш – төрт күн бұрын басталды. Біз грейдермен жүрдік, тегістедік. Біз қиыршық тасты нығыздап, катокпен жүреміз, содан кейін үстіне құм мен қиыршық тас қоспасын саламыз. Жол цементтелген болады, үстіне төрт сантиметр асфальт жеткілікті. Коэффициенттер әлі де болса … асфальттың жалпы қалыңдығы төрт емес, алты сантиметр. Бұл жеткілікті. Бұл негізгі жол емес. Бір ай ішінде жұмыс аяқталады. Өз ақшамызды қосатын боламыз, бізде басқа амал жоқ – біз тендерді жеңіп алдық. Әйтпесе, біз қара тізімге енеміз. Жұмысты “Гордорстрой” жасайды, бірақ мен қаржыландырамын. Біз жұмысты келесі жылға жоспарлаған болатынбыз. Сонда біз өзіміздің асфальт зауытымызды салып, техникамызды кіргізетін едік. Ал қазір қаражат жоқ. Толығымен өз қаражатымызбен жұмыс істейміз. Жұмысты аяқтағаннан кейін ғана ақша аламыз”, – деді Темірғали Бейсембин.
Жарқын кентінің тұрғындары тек мердігер ұйымның басшысына сеніп, екі-үш апта күтуә керек.
Semeynews.kz